Typy linków – o co w tym wszystkim chodzi

Z biegiem lat strategie budowania linków ewoluowały i dojrzewały. Dawno minęły czasy farm linków i wymiany linków. Dzisiaj budowanie linków polega na zdobywaniu linków poprzez zasięg i wysokiej jakości treści, a mniej na technikach spamerskich, które próbują oszukać wyszukiwarki. Hiperłącza są podstawową metodą nawigowania między stronami i witrynami sieci Web.Linki mogą prowadzić do innych stron internetowych, witryn internetowych, grafiki, plików, dźwięków, wiadomości e-mail, adresy i inne lokalizacje na tej samej stronie internetowej. Gdy tekst jest używany jako hiperłącze, jest on zwykle podkreślony i pojawia się jako inny kolor. Podczas dodawania hiperłącza tekstowego lub graficznego, które jest przenoszone poza witrynę, otworzy się ono w nowym oknie. Hiperłącza tekstowe lub graficzne mogą być również używane do przenoszenia między stronami w witrynie.

O tym warto pamiętać!

Linkowanie zewnętrzne oznacza link z jednej strony internetowej domeny źródłowej do innej strony internetowej domeny docelowej. W ten sposób link zewnętrzny wskazuje na domenę zewnętrzną i łączy dwie różne strony internetowe. Linki zewnętrzne są również znane jako linki wychodzące. Linki zewnętrzne są ważnym elementem silnej strategii SEO i pomagają zwiększyć siłę rankingu SEO. Jednym z popularnych typów takich linków są wizytówki NAP wykorzystywane przede wszystkim w pozycjonowaniu lokalnym. Użyj opisowego tekstu kotwicy dla linków zewnętrznych. Nie jest konieczne wyświetlanie tylko słów kluczowych w tekście kotwicy. Czasami zostanie uznany za spam przez wyszukiwarkę. Dlatego tekst kotwicy dla linku zewnętrznego powinien być odpowiedni dla Twoich treści, zwiększać użyteczność dla użytkowników i być związany z docelową stroną internetową, do której prowadzi link.

Linki wewnętrzne to hiperłącza, które prowadzą z jednej strony w domenie do innej podstrony w tej samej domenie. Innymi słowy, linki wewnętrzne łączą strony w tej samej witrynie, co oznacza, że domena źródłowa i docelowa są takie same. Jeśli na przykład utworzysz nową stronę w witrynie dotyczącej marketingu e-mailowego, możesz dodać wewnętrzne linki do tej strony z innych powiązanych stron w witrynie. Przy prawidłowym użyciu linki wewnętrzne zapewniają pająkom wyszukiwania ścieżki do odkrywania nowych treści, wydłużania czasu odwiedzających w Twojej witrynie i tworzenia potężnej sieci powiązanych stron. Nawigacja w witrynie może mieć ogromny wpływ na ogólny sukces witryny i wpływa na przyjazność dla użytkownika, rankingi wyszukiwarek i konwersje. Linki wewnętrzne są powszechnie używane w głównej nawigacji witryny i pozwalają użytkownikom łatwo manewrować witryną, aby znaleźć potrzebne informacje.

Źródło artykułu: typy linków.

 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *