Nowa analityka w szeroko pojętym Internecie

Pomiary GA4 opierają się na zdarzeniach, a nie na pomiarach opartych na poprzedniej sesji/wyświetleniu strony. Jest to koszmar, który spędza sen z powiek analityków online przez ostatnie miesiące. Google zaprezentowało GA4, adaptując i przedstawiając nowe podejście do KPI w świecie online.

GA4 zapewnia bardziej domyślne śledzenie zdarzeń od razu po wyjęciu z pudełka. Wydarzenia podzielone są na cztery kategorie. Automatycznie zbierane są zdarzenia takie jak odsłony strony czy przewinięcia. Istnieją zdarzenia ulepszonego pomiaru, takie jak pobieranie pliku lub postęp wideo. Lub są zalecane wydarzenia, takie jak logowanie lub rejestracja. A dla wszystkiego innego, co nie zostało ujęte we wcześniej wymienionych kategoriach, możliwe jest tworzenie niestandardowych wydarzeń. Infotip: GA4 można zintegrować z BI. Przeczytaj artykuł: what does power BI do

Prewencja i bezpieczeństwo

Częstym problemem w Universal Analytics było umieszczanie fałszywych danych lub ruchu spamowego. Mając jedynie identyfikator usługi, nieuczciwi aktorzy mogą wprowadzić fałszywy ruch na Twoje konto za pomocą protokołu pomiaru. Dzięki aktualizacji Google Analytics 4 wprowadzanie fałszywego ruchu na konto jest obecnie praktycznie niemożliwe, ponieważ trafienia protokołu Measurement Protocol muszą zawierać tajny klucz, który nie jest publicznie dostępny.

Machine learning, o którym mało kto wie

W Google Analytics 4 większy nacisk położono na uczenie maszynowe. Osoby posiadające witrynę internetową o dużym ruchu mogą skorzystać z tej inteligencji. Obejmuje on: Prawdopodobieństwo zakupu – prawdopodobieństwo, że użytkownik aktywny w ciągu ostatnich 28 dni zarejestruje określone zdarzenie konwersji w ciągu następnych siedmiu dni Prawdopodobieństwo rezygnacji, w którym użytkownik, który był aktywny w ciągu ostatnich siedmiu dni, nie będzie aktywny przez kolejnych siedem dni. Przewidywane przychody z konwersji zakupowych w ciągu najbliższych 28 dni od użytkownika, który był aktywny w ciągu ostatnich 28 dni. Wartości, które znakomicie można wykorzystać podczas pozycjonowania stron fashion, mogą mieć kluczowe znaczenie dla biznesów e-commerce.

Teoria nowoczesnego marketingu

Koncepcja sprzedaży opiera się na przekonaniu, że klienci nie kupią odpowiedniej ilości produktu lub usługi, jeśli nie zostaną do tego aktywnie przekonani. Zakłada się również, że klienci mają tendencje do wykonywania zupełnie odwrotnych działań, a do samego zakupu trzeba ich przekonać (np. jakimś ciekawym mechanizmem). Praca nad klientem z narzędziami typu Google Analytics i BI staje się bardzo bezpośrednia. Strategie marketingowe zakorzenione w koncepcji sprzedaży obejmują wszechobecne działania reklamowe, które powielane miliony razy przyzwyczajają użytkowników do pewnych zachowań. Firmy skłaniają się ku stosowaniu różnych wyszukanych techniki, modyfikując je, aby nakłonić niezdecydowanych kupujących do kupna. Z takiego podejścia korzystają firmy, które posiadają nadwyżki magazynowe i muszą je sprzedać, aby zrobić miejsce na nowe produkty.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *